Olivia Arvén - 21 år och gravid

+ Mövenpick Ibn Battuta Gate Hotel - DUBAI

Här har ni hotellet vi bokade in oss på i Dubai. Vi valde att ta halvpension så vi får frukost och middag varje dag. Sedan kanske vi väljer att äta ut någon kväll då vi kommer vara ute mycket i city om kvällarna när det är "lite" svalare. Hotellet har en takpool och en privat strandklubb på Palm Jumeirah (som är den konstgjorda palm ön). Det är strandklubben vi kommer hänga mest på och det går gratis bussar ut dit hela tiden. Vi har 5 minuters bilresa till Dubai Marina och 10 minuter till Mall Of The Emirates. Längtar ihjäl mig efter resan nu! Jag och Filip brukar åka iväg varje halvår men skippade det nu senast så det är verkligen på tiden att vi bokade en resa :)

+ RESA TILL DUBAI BOKAD!

Woho, tillslut bestämde vi oss och har nu bokat en resa till Dubai i sommar 13 Augusti - 21 Augusti. Vi kommer bokstavligt talat smälta där borta då det är ca 39 grader på dagen, 31 grader på kvällen och 32 grader i vattnet. Men vi är vana efter vår resa till Egypten för 2 somrar sedan då det var upp mot 45 grader vissa dagar. Filip har varit i Dubai innan och säger att det är riktigt häftigt där, själv har jag aldrig varit där men det har alltid varit en dröm att åka dit! Vi bokade in oss på ett riktigt lyxigt 5 stjärnigt hotell bra 2 km från centrum, när man ändå ska åka kan man lika väl slå på stort! Kommer visa er bilder på hotellet alldeles strax, just nu är vi helt lyriska här hemma över att ha en resa bokad :)

+ my next goals

- Ta körkort tänk ta en intensivkurs i sommar när jag inte har skolan att tänka på så att jag inte blandat två plugg med varandra. Tror inte min hjärna hade klarat av det. Måste boka in Filip på en handledarkurs också då det är han som får övningsköra med mig haha...

- Jobba mer och spara pengar har tyvärr inte kunnat jobba på två månader nu då jag inte hade fått en lugn minut och gått in i väggen tillslut. Nu i Mars är det dock lugnare och jag ska försöka få detta till att bli en jobb månad. Måste börja spara undan lite pengar nu vilket är svårt att göra på bara CSN.

- Hitta kastreringstid till Bonzo vi har tyvärr lagt det på hyllan men måste ta tag i det nu igen.

- Rensa garderoben både kläder, ytterkläder och skor ska rensas och säljas av.

- Besöka mamma och Jens sommarstuga har inte varit där ännu vilket är lite dålig då det var några månader sedan den köptes.

- Bestämma soffa till nya lägenheten jag har sparat ner 20 olika varianter nu, Filip tycker om alla precis som mig. Vår absoluta favorit finns tyvärr inte i den färgen vi vill ha men vi får se hur det blir./Olivia

+ tulpaner

Som jag skrev i helgen införskaffade jag nya blommar till lägenheten och nu har tulpanerna jag köpte blommar ut! Hur vackra är de inte i Klong vasen?!

+ sunny morning

Hejsan,

Idag tog jag en hemmadag från skolan, hade egentligen föreläsning idag men kände mig inte helt piggelin för att gå dit. Sedan vill jag inte missa resten utav skolveckan som är betydligt viktigare. Så jag och Bonzo har tagit en lång sovmorgon och har enbart förflyttat oss från sängen till soffan än så länge. Jag har suttit och letat resor hela morgonen och tror äntligen att jag hittat en som passar mig och Filip perfekt, om allt går som det ska bokar vi den ikväll. Egentligen ville vi ju till Thailand i vinter och resa runt men har kommit fram till att det inte är bästa idén då vi får nya lägenheten i samma veva och ska ta hand om en flytt. Istället har vi bestämt oss för att resa i slutet av sommaren istället. Jag jobbar nämligen hela sommaren och Filip har endast tagit de två sista veckorna i Augusti ledigt då jag jobbat klart mitt sommarschema.

Nu ska jag koppla Bonzo och ge mig ut på en långrunda med honom i det fina vädret vi har. Kram på er! :)Finns inget mysigare än att vakna upp med lillis i sängen på morgonen och bara gosa, gosa och gosa. Imorse hade vi kul tillsammans med mitt gummiband :)

+ FAVISAR JUST NU

+ SUNDAY MOOD

Efter en god söndagsmiddag hos Filips mormor och morfar är det soffläge som gäller resten av denna söndagen. Jag har laddat upp med en Snapple och KUWTK, Bonzo har kvar sitt grisöra och Filip sitter här bredvid och pluggar rådgivning med hörlurar i. Hoppas er söndag blir lika mysig :)

+ helg

Hej på er! :)

Tyvärr blev det ingen tattoo igår, helt ärligt orkade vi inte ens gå och kolla om det fanns någon tid utan var så sugna på att fika så vi gick raka vägen till espresso house. På kvällen lagade jag mat här hemma och Filip hade köpt hem rödvin. Senare hade vi bokat bowling och jag fick 3 strike i rad(!!!) tyvärr vann jag inte för de andra rundorna gick inte lika bra och Filip gick därifrån som vinnare. Vi gick vidare till Lagerlunden efteråt och mötte upp Anna på vägen som stannade där med oss en timme, även två av Filips vänner var där.

Idag har vi varit ute och kört hela dagen, handlat mat, fyllt på kolsyra till vår sodastream och handlat nya blommor till lägenheten. Trycker verkligen att blommor kan göra ett hem och mår så mycket bättre av att se lite levande blommor här hemma. Nu är Filip iväg och kollar på hockey och jag sitter här hemma med Bonzo och har precis hällt upp ett glas rödvin till mig själv som blev över från igår. När hockeyn är slut kommer Filip och hans mamma hem hit och jag ska ha tacos redo till oss alla. Resten av kvällen kommer spenderas i soffan framför mello med massa gott.

Hoppas ni haft en fin helg hittills :)/Olivia

+ NEW IN - MANGO

Denna tröja köpte jag inne på Mango när jag och Filip var i Göteborg men har inte hunnit visa upp den här ännu. Definitivt en utav mina nya favorit tröjor då den är perfekt att ha till både vardags och lite finare tillställningar. Köpte den dessutom på rean så det var ett riktigt kap! :)

+ GODMORGON HELG

Godmorgon,

Ligger i sängen och myser med en kaffe framför datorn. Ska befinna mig i skolan 13 idag och därefter kommer Anna och hämtar mig, vi ska hem till mig och hämta upp Bonzo och sedan åka till Espressohouse och ta en fika. OCH förmodligen har min nya telefon kommit som jag kan hämta ut idag, ÄÄÄÄÄNTLIGEN!! Varit utan telefon i 3 veckor nu så det är verkligen på tiden! OCH förmodligen ska vi tatuera oss (hehe) om det finns drop in tid någonstans i stan. Vi skulle ju gjort det när vi var i Malmö men när vi kom fram till tatueringsstudion hade den stängt och var även stängd under hela söndagen. Vi som hade suttit två timmar på espressohouse innan och taggat och planerat och så blev det inget... Ni som känner mig väl vet att jag velat göra en till tatuering nu i nästan 2 år så det är på tiden att jag tar mig i kragen och gaddar mig nu. Om det finns tid kommer resultatet upp här senare i bloggen :) Ciao